donderdag 17 maart 2011

Lijstjes en hokjes


Die moet ik. Want het struktuurloze bestaan dat huisvrouw/moeder heet, breekt mij op.

Toen ik vanmorgen terugkwam van het hordenlopen met kleuters (de ordeal van kleuter naar de gym, terwijl de gymbus voor de deur staat. Met chauffeur die neuspeutert ontbijt nuttigt) was ik vol energie en moed. Ik moest het volgende:

- uitzoeken welke opleiding ik moet gaan doen voor betere kans op werk
- administratie van lief invoeren in excel
- minstens 1 was draaien, en 1 vouwen
- dringend stofzuigen, ook boven!!
- naar de tweedehands kledingwinkel met een tas afdankers
- naar de hema
- de dakramen lappen
- de resultaten van de competentietest van het arbeidsburo in een systeem kloppen, waardoor er een passende baan/opleiding uitrolt.

Oh. Bij nader inzien kan ik beter nummer 7 op de eerste plaats zetten, gevolgd door de huidige nummer 1. Dat volgt elkaar lekker op. Maar wat heb ik gedaan? Neuzelen, tenenkrommen, piekeren, strijken en naar de tweedehands winkel. En schilderes I ontvangen, die toch niet kwam schilderen (ja, daar moet een blog over, maar dat is prive, dus hoe dat te doen?).En die stond niet eens op de denkbeeldige lijst om af te strepen. En dus ben ik nu onvoldaan. En daarom ga ik vanaf volgende week (morgen=Gijs thuis, dus maak dan maar geen plannen) met een echte lijst per dag aan de slag. En dan ben ik aan t einde van de dag niet zo onvoldaan en onrustig. Uit een testje vorige week kwam dat ik ben opgevoed met lijstjes en struktuur, en als dat dus ontbreekt wordt mijn volwassen ik onrustig. Ha, wat een goed voornemen. Voelde me het onbekende lid van The A-team: I love it when a plan comes together. Dit voor de ouderen dan 35. En de jongeren, want A-team wordt grenzeloos herhaald. Dus dat ga ik volgende week doen. Oh. Alleen vallen woensdag en donderdag uit. Woensdag komt mama (pauze voor effect.....: trompetgeschal en rondedans), donderdag ben ik jarig en ga ik lekker met mama naar Den Bosch. Dan is t alweer vrijdag. Hou ik effectief over: maandag en dinsdag. En er moet ook gewassen en iets met een dweil. Nouja, dat kan op die lijstjes erbij. Maar dat stof/was/dweil gebeuren neemt zoveel tijd!! Dan blijft er voor de andere lijstjes-dingen zo weinig tijd over. En een onafgewerkt lijstje is net zo'n ding waarvan je onvoldaan raakt. Aaargh, ik moet koffie!!

Dat ga ik dus eerst op t lijstje zetten: maak koffie. Als dat op is, kan ik mijn eerste streepje zetten voor vandaag. Ohja, en t moodboard moet morgen af, dus dat moet daarna. Dan is streep 2. Oh, en er moet nog een kaartje op de bus voor J, die is morgen jarig. Ohhh, en ik zit hier rustig een blog te tiepen!!

Up up and away!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten