vrijdag 11 maart 2011

No friend of mine!!!!

Oeioeioei mensen, het wordt er niet beter op. Was ik gister ontvlamd over niet rijdende bussen en bijna in t buitenland wonende opa's en oma's, vandaag heb ik mijn paypal-conflikt maar weer eens opgepakt. Hier is een wijze raad van Klazien: begin nooit, nooit, never niet, maar dan ook nooit een account bij pay pal. Wat een (*^%&&^^organisatie!!!!! Ik heb een lage bloeddruk, vaak lastig, nu handig. Want nu is ie misschien net 70/120, terwijl ik bijna ontplof van boosheid.




Wats geburt? Ooit was ik online aan t winkelen en de webwinkel had geen creditcard optie. Maar wel paypal. Daarmee kun je ook betalen met je cc, maar dan via een tussenpersoon. Nou vertrouw ik tussenpersonen niet meer. Niet meer sinds mijn debakel met Noorderkroon Adviesgroep en spaarloon (in t kort, stort je spaarloon 2 jaar naar Noorderkroon, zij beleggen bij Robeco, verander van baan, en fluit naar spaarloon en belegging. Netto opbrengst: 0). Maar ik trapte er toch in bij paypal. 'Maak uw account aan, het is een fluitje van een cent'. Tiep een usernaam en wachtwoord, cc.nummer en tralala, klaar. Ik betaalde en inderdaad, zonder mijn gegevens steeds in te voeren was mijn betaling akkoord. Ging 3 keer goed. Toen kreeg ik een melding: wij hebben iets VERDACHTS waargenomen, uw account is geblokkeerd. WtF?! Na informeren was t verdachte feit boven water: mijn usernaam en de naam op de cc zijn niet hetzelfde. Nee, dat klopt, naam van lief staat op de cc, die wij samen S A M E N!! hebben. Als ze nou aangeven voor je je account aanmaakt dat dat hetzelfde moet zijn!! Maar dan, ga dat dan maar rechtbreien en uitleggen, ik was verdacht, en bleef verdacht. Op de site stond informatie hoe het account weer vrij te krijgen, nou, het had ook in t chinees geschreven kunnen zijn. Geen idee wat ze wilden dat ik deed. Ik ging bellen (en dat haat ik, bellen!Ik ga nog liever naar de tandarts). Er zat een vriendelijke man, Bertus. Die snapte het hele probleem, maar als ik even 10 documenten wilde uploaden, waaronder zelfs mijn trouwakte, dan kwam alles in orde. En als t niet werkte moest ik terugbellen en naar hem vragen. Gerustgesteld ging ik aan t scannen en uploaden. Een dagdeel verder en alles was klaar. Helaas gebeurde er helemaal niks bij pp. Nog steeds onduidelijke taal over onblokkeren.Ik belde maar kreeg een Belgische troel, Annelice. Die kon niet doorverbinden naar Bertus. Of ik t hele verhaal even opnieuw aan haar wilde doen. Laat maar.

Toen kwam er een bericht per mail: ze gingen een klein bedrag storten op de cc, met een code. Ik moest de code intiepen op een site, en dan zouden ze weten dat mijn cc ook echt mijn cc was. Nou heb ik geen online cc statement. Dat komt per post, 1 x in de 30 dagen. Aaaaargh. Dus ik maak een online toegang aan voor het statement, weer 3 uur verder. En ja, na 2 dagen stond daar t kleine bedrag en de code. Tiep code in en klaar. PP site riep ook: dit klopt. Fijn jongens, onblokkeren en bedrag doorbetalen dat ik via jullie heb betaald. Daarna rekening vrijgeven, dan hef ik hem op. Want ik was er inmiddels al zo klaar mee dat ik geen minuut meer met die jongens in zaken wilde zijn. Met rode konen ging ik een dag later kijken op pp. Weer een mail, van Jean-Philippe. Ja, cc was gecheckt en ok. Maar rekening opheffen was geen optie. Ze moesten immers nog hun kleine 'check'bedrag van de cc terugstorten. Maar voor ik daarachter was, had ik alweer 3 x heen en weer gemaild, met een Pierre, Peter en Jan. Daarna zou de rekening worden opgeheven. Tot op de dag van vandaag is er niks gebeurd. De laatste mail is van 3 weken geleden. Hierin zegt ene Leroy dat ie nog authorisatie nodig heeft. WAT??!! Authorisatie van wie, voor wie, voor wat?? Dus weer gemaild, en weer, en weer. Maar de hele pp geeft geen sjoege meer. De artikelen die ik bestelde, en waarvan pp het bedrag heeft geblokkeerd zijn nu uitverkocht. Het geblokkeerde bedrag is en niet meer op mijn cc, en niet bij de webwinkel. Wie heeft t bedrag? PAYPAL natuurlijk! Die trekt dus al 3 weken rente van mijn centen. AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH!!!! Het ergert me tot in de afgrond dat ik niet verder kom met die mensen. Mijn emails worden hoe langer hoe charmanter. Ik ken inmiddels alle paypal slaven bij naam. Maar er gebeurt NIKS.

Bertus, Annelice, Leroy, Pierre, en de rest: en bedankt!!!!

Nu ga ik met mijn zoon naar Verschrikkelijke ikke kijken. Een leven van crime loont niet, is de boodschap. Maar ik ben me van geen kwaad bewust!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten