maandag 21 maart 2011

Pulling power


Ik heb t niet meer, dat pulling power (denk ik? wil iemand mij tegenspreken), maar de zon wel. Die roept: KOM BUITEN ZITTEN!! Joehoe!!! Kom dan, poespoespoes.... Maar ik luister niet. Want ik ben vandaag begonnen met het lijstjes leven. En op het lijstje van vandaag staat: de keukenkastjes uitsoppen. Een zeer nuttige activiteit, want die zijn ranzig. Hoe dat kan, als je er alleen maar dichte pakken inzet is mij een raadsel. Net als dat stof dat vanzelf in de kastjes komt. Maak mij niet wijs dat dat door kieren gaat. Zoveel stof door zo'n klein kiertje? Affijn, het soppen is gedaan. Verder staat er in vette letters dat er beneden moet worden stof gezogen (stof gezuigd?). Dus ik vraag voor mijn verjaardag een mieren pak. (donderdag, aanstaande donderdag is dat dus, die verjaardag. ohlala, ik ben in denial. denial: not just a river in Egypt). Mierenpak dus, want mieren hebben veel meer handen en voeten en zijn dus veel sneller in het huis kuizen.

Waarom moet ik stofzuigen? Omdat de aannemer M vrijdag eindelijk weer boven water was en 2 slowaaksen afleverde, die voortgingen met de verbouwing van de bijkeuken. Zaterdag kwamen ze weer aangedobberd, vol met zware shag en andere bouwvak attributen. En gelukkig snap je ook goed wat ze willen: 'als jij zegt, prate prate met kastje dan nie goed stuuk'. Ja. Wij hebben ook een poes. Als ze koffie willen, dan snappen we het allemaal weer wel. Maar goed, gevolg van s-waaksen is dat de keuken ook vol stof ligt. De vloer. Van dat witte stof. Afkomstig van stuuk. En dat zit dan aan schoenen. Lief loopt de bijkeuken in en uit en het stof de keuken in. Maar hij is niet de enige. Dus is het stof niet te overzien. (overigens zit er ook een grote stuuk-vlek in de nieuw arc pants van lief, aarg aargh bloody aargh!!).

En ik tiep hier lustig een stukje blog, een blog die niet lekker leest volgens vriend P. Hij kan niet op volgen drukken (hebben meer mensen dat?), en ik snap niet hoe ik die blog onder de blogger-aandacht kan brengen. Maar dat staat niet op t lijstje van vandaag, dus daar ga ik mij niet in verdiepen.

Wel op t lijstje staat dat ik mij na de stofzuigactie in de zon mag zetten. En dus ga ik mijn stofbuster opzoeken en goed knuffelen. Bis morgen maisjes!

(oh, en t weekend was de langverwachte verjaardagvier, en dus is taart nummer 3 eindelijk goed terecht gekomen. en er was minieme frictie. maar dat kan ook komen dat ik na een half uurtje weg moest. so far, so good.....). en ohja, ik ben niet blij met mijn haar. pony zit raar, kleur is ook niet zo fris. maar ik ga niet, NIET lopen stressen en een geval van haaritis provoken, vlak voor mijn donderdag-dag).Denk ik....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten